| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
catalanoaragonesa

Registrat: 17 Nov 2009 Missatges: 204
|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 2:36 pm Assumpte: Catalans i aragonesos |
|
|
Humilment aprofite este fòrum per a presentar-vos el meu blog:
http://catalansiaragonesos.blogspot.com/
Des de fa tres anys arreplegue cognoms de topònims catalans i aragonesos. En tinc 2.000 o més, i estan presents en més d'un milió de valencians. Desitjaria penjar-los tots poquet a poquet, i a més, intentaré clavar-los en el mapeta dels cognoms.
No sé si tot açò és molt friki o què, però mireu, una frikada compartida és més divertida.
Sóc nova escrivent de valencià/català però m'abellia fer un blog en esta llengua que estic aprenent. Perdoneu-me les errades i, per suposat, agraïré qualsevol correcció.
 |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
pepe_toni

Registrat: 11 Jun 2007 Missatges: 852 Ubicació: En un país on tot es blau
|
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 6:00 pm Assumpte: |
|
|
| Gràcies! molt amable pepe_toni |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Zorrotz

Registrat: 08 Des 2008 Missatges: 238 Ubicació: Castelló
|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 8:08 pm Assumpte: |
|
|
Molt interessant! Benvinguda!! _________________ Ez al dakizu euskara dela euskaldun egiten gaituena? |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
kondore
Registrat: 20 Jul 2007 Missatges: 630 Ubicació: Ciutat de València(País Valencià)
|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 10:15 pm Assumpte: |
|
|
Més que benvinguda, és una tasca ingent i necessària! Espere que entre tots els/les del portal poguem ajudar-te a anar afegint-ne més! _________________ Ells espanyols, Nosaltres valencians!  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 11:23 pm Assumpte: |
|
|
Gràcies, gràcies a tots.
Kondore, no fa falta. La recerca està feta, tinc les llistes dels topònims: pobles, ciutats, llogarets, pardines abandonades, masies, cases.... i els resultats generals també els tinc. Per això he començat el blog, per fer-ho tot bonico i tembé per donar a conéixer el que ha sigut un entreteniment personal.
Per ací penjaré recomptes provisionals de les comarques, que també estaran al blog.
Promet emoció, crec que no hi ha valencià que no tinga un topònim català o aragonés entre els seus 8 cognoms (els dels 2 avis i i les 2 àvies). |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Xilxeiro Administrador

Registrat: 15 Jun 2007 Missatges: 5558 Ubicació: bambant per la Plana
|
Publicat: Dt Nov 17, 2009 11:41 pm Assumpte: |
|
|
Benvinguda a este fòrum, on espere que et trobes com a casa. Al fons a l'esquerra estan les cerveses  _________________ Punto Rojo |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
kondore
Registrat: 20 Jul 2007 Missatges: 630 Ubicació: Ciutat de València(País Valencià)
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 12:38 am Assumpte: |
|
|
Això de pardines no ho conec. És una mescla entre partides i pedanies?  _________________ Ells espanyols, Nosaltres valencians!  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
valen

Registrat: 10 Set 2008 Missatges: 1816 Ubicació: País Valencià
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 12:43 am Assumpte: |
|
|
| Xilxeiro escrigué: | Benvinguda a este fòrum, on espere que et trobes com a casa. Al fons a l'esquerra estan les cerveses  |
...i al fons a la dreta els lavabos  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 6:21 am Assumpte: |
|
|
Les pardines són les restes dels pobles abandonats.
Reitere el meu agraïment, quina benvinguda!.... açò és normal?..... o hi ha poques dones al fòrum? |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Trellat

Registrat: 01 Oct 2008 Missatges: 1169 Ubicació: València: l´única nació dels valencians
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 7:14 am Assumpte: |
|
|
Benvinguda al Fòrum Catalanoaragonesa!
Molt interessant el teu blog. Lo únic que veig és que no separes les comarques que son d´Aragó de les que son de Catalunya, la qual cosa seria interessant per a ubicar millor els pobles. Per exemple parles d´Alt Camp o Alto Gallego, sense distingir. _________________ “Pretendre fer d'un valencià obligatòriament un català, seria la manera de fer-lo més espanyol”. Josep Pineda (lider catalanista exiliat).
“Hem d´anar sempre un pas per davant del poble, però ni un pas més”.
“Els pobles no cremen etapes, van al seu ritme”. Proverbis revolucionaris russos. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Xilxeiro Administrador

Registrat: 15 Jun 2007 Missatges: 5558 Ubicació: bambant per la Plana
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 12:42 pm Assumpte: |
|
|
Gállego, Trellat, Alto Gállego. Això del alto gallego és una altra cosa...
| catalanoaragonesa escrigué: | ...
Reitere el meu agraïment, quina benvinguda!.... açò és normal?..... o hi ha poques dones al fòrum? |
Sóm educats ...i hi ha poques dones  _________________ Punto Rojo |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Guybrush

Registrat: 14 Ago 2007 Missatges: 1123 Ubicació: Tavernes Blanques (l'Horta Nord)
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 2:21 pm Assumpte: |
|
|
Tarannà valencià amb les dones, simplement  _________________
Uuuro! Ets experts certifiquen que com a mínim ets descendent directe per part de mare del rei En Jaume i nét d'En Joanet de Sa Gerra per part de pare... |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 5:30 pm Assumpte: |
|
|
| Trellat escrigué: | | Lo únic que veig és que no separes les comarques que son d´Aragó de les que son de Catalunya, la qual cosa seria interessant per a ubicar millor els pobles. Per exemple parles d´Alt Camp o Alto Gallego, sense distingir. |
Gràcies pel teu suggeriment, Trellat. De tota manera, a les etiquetes dels posts posa aragonesos o catalans.
Quan acabe amb l'Alt Camp afegiré a la dreta del blog un mapeta de Catalunya per acolorir les comarques segons el nombre de portadors, i ho faré també amb el mapa d'Aragó. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Guillem

Registrat: 11 Jun 2007 Missatges: 416 Ubicació: Ciutat de València
|
Publicat: Dc Nov 18, 2009 9:50 pm Assumpte: |
|
|
Quina feinada tu!! I no has pensat de fer el mateix amb topònims valencians i/o balears?
| catalanoaragonesa escrigué: | | [...] o hi ha poques dones al fòrum? |
Ara ho has dit! Hahaha. Benvinguda. _________________ València per davant de tot,
valencià per damunt de tot.
 |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Guybrush

Registrat: 14 Ago 2007 Missatges: 1123 Ubicació: Tavernes Blanques (l'Horta Nord)
|
Publicat: Dj Nov 19, 2009 2:14 pm Assumpte: |
|
|
Per cert, també seria interessant indicar els cognoms d'origen basconavarrés i occità del nostre territori (que els tenim).
Ho dic per interès propi, ja que pertany als Martínez (Martínes segons mon avi) que ronden per la Costera des de la Conquesta  _________________
Uuuro! Ets experts certifiquen que com a mínim ets descendent directe per part de mare del rei En Jaume i nét d'En Joanet de Sa Gerra per part de pare... |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Ds Des 12, 2009 11:12 pm Assumpte: |
|
|
Penje els primers resultats:
Alt Camp, 27.909
A poc a poc veurem com va quedant la cosa  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dv Feb 12, 2010 9:58 pm Assumpte: |
|
|
| Penjats els resultats i comentari d'Aranda |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dl Mar 08, 2010 4:02 pm Assumpte: |
|
|
| Resultats i comentari de l'Alt Empordà |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
garrot

Registrat: 12 Jun 2007 Missatges: 653 Ubicació: Marina Alta
|
Publicat: Dc Mar 10, 2010 7:22 am Assumpte: |
|
|
benvinguda! dones sempre han hagut però desapareixen com saforenca i altres que no recorde els noms,això sí,molt poques i no entenc perquè....
Interessant bloc! _________________ www.tiocuc.tk
www.carxe.blogspot.tk
www.fentmarxa.tk |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
catalanoaragonesa

|
Publicat: Dc Mar 10, 2010 8:16 pm Assumpte: |
|
|
Ui, gràcies, garrot!!
La mancança de dones supose que és deguda al contingut (les qüestions sociopolítiques no ens són massa atractives) i al mitjà (nosaltres preferim molt més la comunicació presencial que les participacions cibernètiques). En qualsevol cas és només una generalització. Jo sóc dona i ací estic...
Em va agradar el grau de civilització i de respecte que, com a norma, es pot percebre a tot el fòrum.
 _________________ Esta é a midida d'Espanha, ca non de Lombardia nen d'Alamanha |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Guybrush

|
Publicat: Dc Mar 10, 2010 9:46 pm Assumpte: |
|
|
| catalanoaragonesa escrigué: | Ui, gràcies, garrot!!
La mancança de dones supose que és deguda al contingut (les qüestions sociopolítiques no ens són massa atractives) i al mitjà (nosaltres preferim molt més la comunicació presencial que les participacions cibernètiques).
 |
Ja deia jo que no tenia èxit entre les xiques  _________________
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|