Advertisement

EL VALENCIANISME DE CONSTRUCCIÓ

EL VALENCIANISME DE CONSTRUCCIÓ

Inici
  VALENCIANISME.COM
Fòrum de debat de VALENCIANISME.COM

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Assolir la fi del Regne d'Espanya
Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de VALENCIANISME.COM -> Polí­tica
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
kondore

Registrat: 20 Jul 2007
Missatges: 630
Ubicació: Ciutat de València(País Valencià)

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 9:14 pm    Assumpte: Assolir la fi del Regne d'Espanya Respondre citant

Copie la proposta que va difonguent-se per diversos fòrums i que ha nascut coordinada per Esquerra Nacionalista Valenciana, Estat Valencià, República Valenciana-partit valencianista europeu, Plataforma Sobirania i República (per la República Catalana), Bloc d’Esquerra Català, ACR Constantí Llombart.

La idea bàsica és que estem davant d'un document de treball i d'una voluntat de coordinar els moviments republicanistes no espanyols de l'actual Estat on ens veiem inclosos. Seria bo que partits com BLOC, PNV, BNG, ERC, EUPV, Inciativa...feren seua esta proposta i es posaren mans a l'obra per a poder donar passes endavant des de la unitat d'acció i de decisions.

L'enllaç és al bloc d'Enric Borràs

http://enricborras.cat/?p=70

Visca la Reública Valenciana, estat independent europeu!

estrelada roja
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
valen

Registrat: 10 Set 2008
Missatges: 1816
Ubicació: País Valencià

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 10:19 pm    Assumpte: Respondre citant

crec que també hi ha andalusos independentistas flipant

http://es.wikipedia.org/wiki/Bandera_nacionalista_andaluza#Bandera_nacionalista_andaluza
Tornar a dalt
Chandler
Moderador

Registrat: 12 Jun 2007
Missatges: 546

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 10:44 pm    Assumpte: Respondre citant

jo sóc de la opinió de que no m'importa què és espanya o que no és espanya. Senzillament sé que és el meu país; els espanyols ja s'ho faran.

per cert: http://ca.wikipedia.org/wiki/Nacionalisme_andal%C3%BAs ;)
Corpetit

Registrat: 15 Mar 2008
Missatges: 515
Ubicació: Camp del Túria

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 11:19 pm    Assumpte: Respondre citant

Crec que ixa opinió (Chandler) és un error i també insolidària amb els demés pobles que estan oprimits per espanya.

La unió fa la força! Estic amb ixa proposta, crec que pot ser interesant i una manera d'acabar amb el bipartidisme al congrés dels diputats. Ara que també un poc utòpica. Ja es dificil ficar-se d'acord tots el valencians, imaginat amb la resta de l'Estat Espanyol.

Visca la pàtria valenciana!
Tornar a dalt
Xilxeiro
Administrador

Registrat: 15 Jun 2007
Missatges: 5558
Ubicació: bambant per la Plana

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 11:50 pm    Assumpte: Re: Assolir la fi del Regne d'Espanya Respondre citant

kondore escrigué:
Copie la proposta que va difonguent-se per diversos fòrums i que ha nascut coordinada per Esquerra Nacionalista Valenciana, Estat Valencià, República Valenciana-partit valencianista europeu, Plataforma Sobirania i República (per la República Catalana), Bloc d’Esquerra Català, ACR Constantí Llombart.

La idea bàsica és que estem davant d'un document de treball i d'una voluntat de coordinar els moviments republicanistes no espanyols de l'actual Estat on ens veiem inclosos. Seria bo que partits com BLOC, PNV, BNG, ERC, EUPV, Inciativa...feren seua esta proposta i es posaren mans a l'obra per a poder donar passes endavant des de la unitat d'acció i de decisions.

estrelada roja

I Asturies, Lléo, Andalusia, Canàries o Aragó per què no?
Amadeu_horta

Registrat: 13 Jun 2007
Missatges: 1050
Ubicació: Ciutat de València, Paí­s Valencià 

MissatgePublicat: Dg Oct 26, 2008 11:56 pm    Assumpte: Re: Assolir la fi del Regne d'Espanya Respondre citant

Xilxeiro escrigué:
kondore escrigué:

estrelada roja

I Asturies, Lléo, Andalusia, Canàries o Aragó per què no?

Ah colló, Aneu a deixar Espanya pelà laugh out of loud laugh out of loud

Tinc idees i posicionaments polítics, però no pertanc a cap ideologia, tinc mestres però no pertanc a cap escola, llig llibres però no seguisc cap biblia, jo sóc valencianista i tan sols al meu país li dec fidelitat
Tornar a dalt
Guybrush

Registrat: 14 Ago 2007
Missatges: 1123
Ubicació: Tavernes Blanques (l'Horta Nord)

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:05 am    Assumpte: Respondre citant

I als aragonesos i asturians que els donen, no?
I no parlaré dels castellans i els lleonesos... ironia

Uuuro! Ets experts certifiquen que com a mínim ets descendent directe per part de mare del rei En Jaume i nét d'En Joanet de Sa Gerra per part de pare...
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
Amadeu_horta

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:20 am    Assumpte: Respondre citant

Guybrush escrigué:

I no parlaré dels castellans i els lleonesos... ironia

Els castellans i els lleonesos ja s'han aclarit de si són o no una mateixa nació? o seguixen com nosaltres amb les catalans? ironia

Tinc idees i posicionaments polítics, però no pertanc a cap ideologia, tinc mestres però no pertanc a cap escola, llig llibres però no seguisc cap biblia, jo sóc valencianista i tan sols al meu país li dec fidelitat
Tornar a dalt
Guybrush

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:24 am    Assumpte: Respondre citant

Si tenim en compte la existència d'un referent històric com el Regne de Lleó, unes fromteres i una llengua; diria que tindràn clar almenys que no són castellans.
I bé, no se molt de lleonisme, però crec recordar que als mapes castellanistes no eixien :p

Uuuro! Ets experts certifiquen que com a mínim ets descendent directe per part de mare del rei En Jaume i nét d'En Joanet de Sa Gerra per part de pare...

Editat per darrera vegada per Guybrush el Dl Oct 27, 2008 12:27 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
granotamarjalenca

Registrat: 23 Jun 2007
Missatges: 285

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:25 am    Assumpte: Respondre citant

Guybrush escrigué:

Els aragonesos crec que ja són irrecuperables. Estan massa espanyolitzats. L'aragonesisme està mal vist per la majoria d'aragonesos. La Franja oriental d'Aragó, de cultura catalana, és la part de l'actual Aragó que més m'importa, i desitge un potent moviment catalanista entre els nostres germans de la Franja.

Respecte els asturians, en tenen prou amb l'Alonso i la Letizia. Ja estan ben contents de ser espanyols.

uzi bandana

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:28 am    Assumpte: Respondre citant

granotamarjalenca escrigué:
Guybrush escrigué:

Els aragonesos crec que ja són irrecuperables. Estan massa espanyolitzats. L'aragonesisme està mal vist per la majoria d'aragonesos.
Respecte els asturians, en tenen prou amb l'Alonso i la Letizia. Ja estan ben contents de ser espanyols.

Ui mira, com els valencians

Tornar a dalt
Amadeu_horta

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:29 am    Assumpte: Respondre citant

Guybrush escrigué:
Si tenim en compte la existència d'un referent històric com el Regne de Lleó, unes fromteres i una llengua; diria que tindràn clar almenys que no són castellans.

que insinues amb eixa lleugeresa que Lleó és nació i que negues la nació valenciana és, com a mínim, curiós, però bo, no és el tema. No pretenc rebentar el fil.

Ja sabem que que tenim punts de vista diferents sobre "què és una nació", no pretenia reobrir un debat que no va enlloc en un fil que no toca.

Tornar a dalt
Guybrush

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:32 am    Assumpte: Respondre citant

Amadeu_horta escrigué:
Guybrush escrigué:

que insinues amb eixa lleugeresa que Lleó és nació i que negues la nació valenciana és, com a mínim, curiós, però bo, no és el tema. No pretenc rebentar el fil.

Ja sabem que que tenim punts de vista diferents sobre "què és una nació", no pretenia reobrir un debat que no va enlloc en un fil que no toca.

No he dit en cap moment jo que Lleó siga nació.
I no vull obrir el tema de sempre de nou; perquè són dos realitats diferents.

Tornar a dalt
Amadeu_horta

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 12:40 am    Assumpte: Respondre citant

Bo, ara parlant sobre el tema del fil. Em sembla una iniciativa tan lloable i positiva com impossible d'assolir. Si ens adonem, les lluites en cada territori són molt diferents, o millor dit, tenen un recolzament social molt diferent i estan en diferent estadi. Després tenim el problema de la històrica descoordinació, i altres coses com per exemple que els bascs sempre solen fer les coses a títol individual demostrant un gran desconeixement i desinterés pels altres pobles de l'Estat.

Tornar a dalt
Endavant
Usuari advertit
Usuari advertit

Registrat: 18 Jun 2007
Missatges: 2205
Ubicació: L'Horta del Túria

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 1:04 am    Assumpte: Respondre citant

vinga deixeu de flipar, i xafar terra senyorets.

els valencians primer senyera coronada
Tornar a dalt
MeLiNNeT

Registrat: 19 Jun 2007
Missatges: 1397
Ubicació: Ciutat de València o Calp, València

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 6:37 am    Assumpte: Respondre citant

Esta molt bé i tot això però no cal oblidar:
Endavant escrigué:

vinga deixeu de flipar, i xafar terra senyorets.

els valencians primer senyera coronada

Perque els altres no ho oblidaran en les seues respectives nacions.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
algiros
Usuari expulsat per multinick

Registrat: 27 Jun 2007
Missatges: 434

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 9:01 am    Assumpte: Respondre citant

Izquierda castellana ja ha respost positivament a la proposta

# Víctor Baeta escrigué:
27 octubre 2008 a les 01:32

Benvolguts amics, sóc un dels promotors d’aquesta proposta.

Compatisc en bona part, per no dir tot, allò que dieu.

La proposta no té com a finalitat “cap experiment federal” La resposta de Joan Sanromà no té res a veure amb la proposta que es fa. Allò que diu, i els suports que rep, els compartisc també.

La proposta té com objectiu:
“(…) d’assolir la fi del Regne d’Espanya i la creació de nous ordres polítics republicans, basats en la llibertat com a no dominació de les persones i pobles”

En aquests “nous ordres polítics republicans” nosaltres, els que fem la proposta, contemplem i cite:
“Nosaltres sobiranistes republicans, per la República Valenciana i per la República Catalana (…)” És a dir repúbliques independents i sobiranes, cosa que ara de cap manera som.

La crida no la fem a cap espanyol, la fem aquells que en l’estat no es consideren espanyols i la fem per trobar aliats per millor lluitar contra la alternativa que alguns preparen ja a la monarquia espanyola com és la ‘III República española’

Tal vegada a Catalunya encara no sou conscients d’aquest perill el de la ‘III República española’, però des del País Valencià, on els republicans espanyols estan molt organitzats i actius, aquesta amenaça la veiem molt clara. I a Catalunya ja hem detectat nuclis espanyols que s’estan organitzant i reivindiquen ‘III República española’ i mentre els sobiranistes/independentistes republicans catalans descoordinats i sense reivindicar d’una forma ferma i clara la República Catalana.

A Catalunya:
Front a la ‘III República española’ cal plantejar la República Catalana!!!
Al País Valencià:
Front a la ‘III República española’ cal plantejar la República Valenciana!!!

Nosaltres sobiranistes/independentistes republicans valencians, que reivindiquem la República Valenciana, això ja ho estem fent.
I com ho estem fent i els nostres enemics són tan poderesos (els espanyols monàrquics i la seua reserva els espanyols republicans), ens
veiem en la necessitat de buscar suport arreu l’Estat amb tots aquells no-espanyols per coordinar-nos per a millor lluitar contra l’enemic comú.

I voldríem, en primer lloc, coordinar-nos amb sobiranistes/independentistes republicans catalans que reivindiquen d’una forma ferma i clara, la República Catalana.

Sabeu dir-nos qui són, a banda del col·lectiu Sobirania i República, per a posar-nos en contacte amb ells?

Salut sobirania/independència i repúbliques.

Víctor Baeta

Editat per darrera vegada per algiros el Dl Oct 27, 2008 1:59 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt
Al-Hofar

Registrat: 29 Jun 2007
Missatges: 854
Ubicació: La marjal de l'Horta

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 9:34 am    Assumpte: Respondre citant

Esta iniciativa fa uns segles podria comportar un conflicte militar i amb el recolzament d'alguna potència estrangera podria ser factible. tanc

A hores d'ara és voler partir d'on es vol arribar i un exercici magne d'ennuvolament (per no parlar de la manera de dir-ho, el valencianisme no pot anar contra ningú ni contra res).
CARLOTTI

Registrat: 24 Oct 2008
Missatges: 627

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 10:44 am    Assumpte: Respondre citant

Per la III republica federal amb dret de autodeterminació per a tots els estats que formen part de la mateixa
Tornar a dalt
maestrat

Registrat: 22 Jun 2007
Missatges: 1830
Ubicació: LO Baix Maestrat, Paí­s Valencià 

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 10:59 am    Assumpte: Respondre citant

A mí espanya, siga federal, monarquica, republicana o demòcrata me la sua. Jo vullc un País Valencià, lliure i sobirà. Los espanyols quan més llunt millor. Han segut los nostres botxins com a poble durant massa anys.

I si hi haguera un moviment monarquic (per exemple) aragonés lluitant per la independència d'Aragó i per abolir la monarquia espanyola, lo dixarieu entrar o per ser monarquic ja es quedaria fora?.

Jo crec que cal lluitar per la desaparició de l'estat espanyol, la caiguda de la monarquia etc ja vindrà després.

"Lo Pinxo li diu al Panxo vols que't punxo n'un punxó, i'l Panxo li diu al Pinxo punxa'm però la panxa no"
Tornar a dalt
Corpetit

Registrat: 15 Mar 2008
Missatges: 515
Ubicació: Camp del Túria

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 11:20 am    Assumpte: Respondre citant

Ara que dius lo del moviment monàrquic d'Aragó. No hi haurà algun descendent viu de la Corona d'Aragó per a formar un partit rollo Carlista però demanant la independència del Regne de València?
Del pretenent dels Austries a la guerra de la succesió on guanyaren els Borbons si que hi ha, crec que le diuen Otto i viu actualment al País Basc, que és fill de l'últim emperador austro-húngar i té més de 90 anys. Ell no crec que estiga amb molta força però el seu fill a lo millor sí. tanc

Ja se que seria una barbaritat, però ja per curiositat, algun desendent de Jaume I? Es que crec que després de Martí l'humà o del jove ja no hi van tenir fills, algú ho sap?
Tornar a dalt
algiros

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 1:34 pm    Assumpte: Respondre citant

maestrat escrigué:
A mí espanya, siga federal, monarquica, republicana o demòcrata me la sua. Jo vullc un País Valencià, lliure i sobirà. Los espanyols quan més llunt millor. Han segut los nostres botxins com a poble durant massa anys.

D'acord. La proposta no planteja res que vaja en la direcció dels teus temors.

I si hi haguera un moviment monarquic (per exemple) aragonés lluitant per la independència d'Aragó i per abolir la monarquia espanyola, lo dixarieu entrar o per ser monarquic ja es quedaria fora?.

La sobirania per damunt de tot. D'eixida, però, una proposta: la República Valenciana

Jo crec que cal lluitar per la desaparició de l'estat espanyol,

Totalment d'acord. Però intentant seguir el teu discurs, el que ens interessa és la nostra sobirania. Sent nosaltres lliures i sobirans, allò que passe amb el que quede d'Espanya, com diem i dius, ens la té que suar.

la caiguda de la monarquia etc ja vindrà després.

Difús i confús el que dius. Una vegada que les nostres institucions estiguen en en mans dels sobiranistes, aquests haurien de proclamar unilateralment la sobirania del poble valencia, redactar una Constitució valenciana, per damunt la qual no pot haver una altra, i passar a ratificar-la en un referèndum. Queda clar que l'Estat espanyol i la seua monarquia o, compte!, la seua república, farien tot el possible per impedir aquest procés. Llavors entraríem en un nou procés de lluita i tàctiques en la nostra acció política alliberadora.

Editat per darrera vegada per algiros el Dl Oct 27, 2008 1:43 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
maestrat

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 1:42 pm    Assumpte: Respondre citant

algiros escrigué:

Totalment d'acord. Però intentant seguint el teu discurs, el que ens interessa és la nostra sobirania. Sent nosaltres lliures i sobirans, allò que passe amb el que quede d'Espanya, com diem i dius, ens la té que suar.

potser, però hi ha que fer lo nostre camí que ningú ens donarà res. I si som llires i sobirans, la resta que sihuen lo que vullguen sempre i quan emns deixen ser valencians, lliures i sobirans

Difús i confús el que dius. Una vegada que les nostres institucions estiguen en en mans dels sobiranistes, aquests haurien de proclamar unilateralment la sobirania del poble valencia, redactar una Constitució valenciana, per damunt la qual no pot haver una altra, i passar a ratificar-la en un referèndum. Queda clar que l'Estat espanyol i la seua monarquia o, compte!, la seua república farien tot el possible per impedir aquest procés. Llavors entraríem en un nou procés de lluita i tàctiques en la nostra acció política alliberadora.

per això no cal lluitar per la III república, cal lluitar per la sobirania valenciana, i et dic una cosa , me la suaria que forem regne o república mentre no forem espanyols.
Hi ha gent que preferix primer una III reública i despres la independència i altres com jo que preferixen la independència i desprès la república; és questió de prioritats.
preferisc que lo debat estiga en ser o no ser estat i en cas de ser-ho, lo debat seria com seria eixe estat.

"Lo Pinxo li diu al Panxo vols que't punxo n'un punxó, i'l Panxo li diu al Pinxo punxa'm però la panxa no"
Tornar a dalt
algiros

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 1:54 pm    Assumpte: Respondre citant

maestrat escrigué:
algiros escrigué:

Totalment d'acord. Però intentant seguint el teu discurs, el que ens interessa és la nostra sobirania. Sent nosaltres lliures i sobirans, allò que passe amb el que quede d'Espanya, com diem i dius, ens la té que suar.

potser, però hi ha que fer lo nostre camí que ningú ens donarà res. I si som llires i sobirans, la resta que sihuen lo que vullguen sempre i quan emns deixen ser valencians, lliures i sobirans

Difús i confús el que dius. Una vegada que les nostres institucions estiguen en en mans dels sobiranistes, aquests haurien de proclamar unilateralment la sobirania del poble valencia, redactar una Constitució valenciana, per damunt la qual no pot haver una altra, i passar a ratificar-la en un referèndum. Queda clar que l'Estat espanyol i la seua monarquia o, compte!, la seua república farien tot el possible per impedir aquest procés. Llavors entraríem en un nou procés de lluita i tàctiques en la nostra acció política alliberadora.

per això no cal lluitar per la III república, cal lluitar per la sobirania valenciana, i et dic una cosa , me la suaria que forem regne o república mentre no forem espanyols.
Hi ha gent que preferix primer una III reública i despres la independència i altres com jo que preferixen la independència i desprès la república; és questió de prioritats.
preferisc que lo debat estiga en ser o no ser estat i en cas de ser-ho, lo debat seria com seria eixe estat.

Maestrat, per favor.
Pots fer un esforç per llegir bé.
La proposta precíssament va en contra del triomf de la 'III República española'

Víctor Baeta ha dit:

# Víctor Baeta escrigué:

La proposta no té com a finalitat “cap experiment federal” La resposta de Joan Sanromà no té res a veure amb la proposta que es fa. Allò que diu, i els suports que rep, els compartisc també.

“(…) d’assolir la fi del Regne d’Espanya i la creació de nous ordres polítics republicans, basats en la llibertat com a no dominació de les persones i pobles”

En aquests “nous ordres polítics republicans” nosaltres, els que fem la proposta, contemplem i cite:
“Nosaltres sobiranistes republicans, per la República Valenciana i per la República Catalana (…)” És a dir repúbliques independents i sobiranes, cosa que ara de cap manera som.

La crida no la fem a cap espanyol, la fem aquells que en l’estat no es consideren espanyols i la fem per trobar aliats per millor lluitar contra la alternativa que alguns preparen ja a la monarquia espanyola com és la ‘III República española’

Tal vegada a Catalunya encara no sou conscients d’aquest perill el de la ‘III República española’, però des del País Valencià, on els republicans espanyols estan molt organitzats i actius, aquesta amenaça la veiem molt clara. I a Catalunya ja hem detectat nuclis espanyols que s’estan organitzant i reivindiquen ‘III República española’ i mentre els sobiranistes/independentistes republicans catalans descoordinats i sense reivindicar d’una forma ferma i clara la República Catalana.

A Catalunya:
Al País Valencià:

Nosaltres sobiranistes/independentistes republicans valencians, que reivindiquem la República Valenciana, això ja ho estem fent.
I com ho estem fent i els nostres enemics són tan poderesos (els espanyols monàrquics i la seua reserva els espanyols republicans), ens
veiem en la necessitat de buscar suport arreu l’Estat amb tots aquells no-espanyols per coordinar-nos per a millor lluitar contra l’enemic comú.

I voldríem, en primer lloc, coordinar-nos amb sobiranistes/independentistes republicans catalans que reivindiquen d’una forma ferma i clara, la República Catalana.

Sabeu dir-nos qui són, a banda del col·lectiu Sobirania i República, per a posar-nos en contacte amb ells?

Víctor Baeta
Tornar a dalt
maestrat

MissatgePublicat: Dl Oct 27, 2008 2:09 pm    Assumpte: Respondre citant

algiros escrigué:
maestrat escrigué:
algiros escrigué:

Maestrat, per favor.
Pots fer un esforç per llegir bé.
La proposta precíssament va en contra del triomf de la 'III República española'

Víctor Baeta ha dit:

# Víctor Baeta escrigué:

A Catalunya:
Al País Valencià:

Víctor Baeta

d'acord, estem donant-li voltes al mateix.
lo de la III república... algú n'ha parlat per ahí dalt.

Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de VALENCIANISME.COM -> Polí­tica Totes les hores són GMT - 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent
Pàgina 1 de 3

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum